Wartość coachingu zespołowego w firmie

 

W obecnych czasach pracujemy naprawdę dużo. Wielu z nas spędza 8-10 godzin dziennie w biurze przed komputerem, z zespołem lub klientem. Obecny rynek pokazuje nam, że tak trzeba, że tak właśnie wygląda obecne życie i każdy tak ma. Ciągła presja wymagań i czasu często bywa za duża i przytłaczająca młodych, zdolnych ludzi, którzy szybko się wypalają. Wciąż mówi się, że w pracy najważniejsza jest atmosfera. Najwięcej aplikacji składanych jest do firm, które słyną z korzystnych warunków pracy i dobrych relacji międzyludzkich. W dobie pracy przed komputerem i w presji liczy się kontakt z sympatycznym zespołem, który wspomaga się nawzajem i potrafi kolegować.

Sens coachingu zespołowego

coaching zespołowyDziś można doskonale wpłynąć pozytywnie na zespół w pracy. Inicjatywa powinna jednak wyjść od przełożonych. Dobre relacje i sprawna współpraca podwyższają efektywność pracy i dodają realizowanym projektom świeżości. Bardzo popularny jest obecnie coaching zespołowy. To doskonałe połączenie integracji grupy, jak i podniesienia jej standardów pracy. Coaching to ogólnie kształtowanie procesu rozwoju. Bazuje on na psychologii i minimalnie socjologii. Uczy podejmowania decyzji, które będą zgodne z potrzebami danego człowieka i celowanego efektywnego działania. Może dotyczyć zarówno jednostki jak i grupy. W firmach oryginalny coaching zespołowy uczy jego uczestników o rozpoznawaniu osobowości swojej i innych z zespołu. Właściwe zaklasyfikowanie danych osób pozwala na lepszy dobór zadań i konkretny sposób porozumiewania się. W coachingu osobowościom nadaje się 4 kolory: czerwony, zielony, niebieski i żółty. Każdy z nas jest mieszanką 2 lub 3 kolorów, wśród których któryś dominuje. Z osobami o różnych kolorach osobowości warto porozumiewać się w konkretny sposób. Na przykład czerwoni są bardzo stanowczy, skupieni na celu i nie warto wygłaszać przed nimi zbyt długich przemów. Najlepiej przyjmują krótkie celowane informacje. Potrafiąc rozpoznać typ osobowości, łatwiej nam komunikować się w grupie i między innymi temu służy coaching w firmach.

Coaching zespołowy jest obecnie chętnie przeprowadzany w wielu firmach. Jego celem jest zintegrowanie zespołu, lepsze poznanie jego członków pod kątem psychologicznym i zwiększenie tempa rozwoju grupy. Przeprowadzana przez profesjonalnego szkoleniowca może przynieść długotrwałe efekty, które wpłyną pozytywnie na zarobki firmy. Przede wszystkim jednak coaching służy socjalizacji zespołu i jest świetną inwestycją w jego stabilność.