Praktyczne szkolenia z trudnych rozmów

Rozmowy o pieniądzach nie są łatwe, zwłaszcza jeżeli musimy ją przeprowadzić z szefem. Sporo ludzi pracuje przez długie lata nie upominając się o jakąkolwiek podwyżkę, myśląc, że się im ona nie należy. W rzeczywistości w pracownik może się starać o zwiększenie wynagrodzenia, ale to czy je otrzyma zależy od woli pracodawcy.

Jak prowadzić rozmowę  z szefem?

trudne rozmowy - szkolenie dla kierownikówPrzeważnie większość ludzi w czasie swojej kariery zawodowej pracuje przynajmniej w kilku firmach. W miarę wzrostu doświadczenia i kompetencji zwiększają się też oczekiwania płacowe, co najczęściej kończy się rozmową z szefem na temat podwyżki albo zmianą zatrudnienia. Drugie rozwiązanie zawsze jest ostatecznością, szczególnie jeżeli staż pracy w danym miejscu jest długi. Bez względy czy rozmawiamy z szefem we własnym imieniu, czy będąc kierownikiem w imieniu podwładnych osób, to trzeba mieć odpowiednie podejście, a już na pewno mocne argumenty, które mają moc przekonywania. Jeżeli chcemy nauczyć prowadzić trudne rozmowy – szkolenie dla kierowników są najlepszym sposobem. Każda chętna osoba może się nie nie zapisać, ponieważ są prowadzone przez zewnętrzne specjalizujące się w szkoleniach. Bywa, że w dużych firmach kierują na nie kierowników, aby lepiej potrafili zarządzać podległymi zespołami ludzi. Pieniądze są ważną kwestią w zatrudnieniu, ponieważ wysokość płacy mobilizuje ludzi do pracy. Dlatego też tak ważna jest umiejętność prowadzenia negocjacji, efektem której jest uzyskanie pożądanej podwyżki. Są to trudne rozmowy z tego względu, że kierownik jest stroną, która musi je wywalczyć dla pracowników, a pracodawca zawsze będzie dążył do pozostania przy obecnej wysokości pensji lub podniesienia jej na minimalnym poziomie. Umiejętność negocjacji jest tu kluczowym czynnikiem, który decyduje o efekcie końcowym rozmowy.

Zdolności przywódcze przeważnie są nabyte, podobnie jest z prowadzeniem negocjacji. Można się tego nauczyć na dobrym szkoleniu. Prowadzą je doświadczeni specjaliści, którzy na co dzień zajmują się trudnymi sprawami i negocjacjami w dużych korporacjach. Jednak zasada w ich prowadzeniu jest jedna – zawsze trzeba się do nich przygotować i umieć skutecznie odeprzeć argumenty drugiej strony. Czasem w grę wchodzi kompromis, który także powinien być korzystny dla obu stron.