Rozpoznawalność marki jest niezbędnym czynnikiem wpływającym na sukces firmy. To oczywiste, że klienci nie będą robić zakupów w sklepach, których nie znają, a na pewno pójdą do tych, które są sprawdzone i budzą pozytywne emocje.
Czy klienci zwracają uwagę na reklamowy ubiór?
Wizerunek firmy, to nie tylko asortyment lub świadczone usługi czy też długoletnia tradycja, ale też osoby pracujące w niej go tworzą. Jeżeli w salonie fryzjerskim obsłuży nas niemiła pani, niechlujnie ubrana, to z pewnością do niej już nie wrócimy. Łatwo z tego wywnioskować, że liczy się nie tylko odpowiedni dobór pracowników, ale tez zadbanie o ich wygląd. Najlepszym sposobem jest ubranie ich w jednakowe stroje, które będą kojarzone z marką dzięki umieszczonym na nich logu. Mogą to być podkoszulki lub koszule reklamowe błękitne z nadrukowanym lub wyhaftowanym logiem. To niewielki zabieg, ale dający długofalowe efekty. Koszule będą idealne w firmach o profilu finansowych czy też związanym z nieruchomościami, a nawet z usługami medycznymi, ponieważ wymagają one profesjonalizmu i muszą wzbudzać zaufanie klientów. Nie trudno zauważyć, że w każdym banku panie obsługujące są ubrane w jednakowe koszule lub marynarki, na których widnieje logo. To najlepszy i też najtańszy sposób na budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku firmy. Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na takie rozwiązanie, ponieważ wpływają w ten sposób na większą rozpoznawalność marki. Jeżeli chodzi o rodzaj odzieży, to może ona być dowolna.
Nawet w firmach masarskich, pracownicy są ubrani w firmowe polary, ponieważ to pozytywnie wpływa na ocenę przedsiębiorstwa. Również firmowa odzież może być powierzchnią do reklamy, którą w tym przypadku są pracownicy, codziennie ją zakładający.