W związku z rozwojem technologicznym, na rynku pojawiają się coraz to nowsze modele telefonów komórkowych, które powoli zaczynają nam zastępować komputer. W związku z tym właściciele witryn powinni zacząć przygotowywać swoje strony nie tylko pod odbiorców odczytujących je przy pomocy urządzeń stacjonarnych, ale również mobilnych. Wymaga to przede wszystkim odpowiedniej optymalizacji pod względem wyglądu oraz funkcjonowania. Do tej pory Google odczytując stronę, brało pod uwagę tylko jej wersję komputerową, teraz jednak zdecydowanie większe znaczenie ma wersja na telefon.
Optymalizacja stron pod kątem urządzeń mobilnych
Już w zeszłym roku było głośno o rozpoczęciu procesu migracji witryn do indeksu mobilnego. W końcu coraz większą część urządzeń wykorzystywanych do otwierania stron internetowych stanowią urządzenia mobilne. O co dokładnie chodzi w indeksowaniu? Ma ono znaczący wpływ na pozycjonowanie stron, ponieważ jeszcze do niedawna to wersja desktopowa była odczytywana pod względem błędnych treści i dostosowania do użytkownika. Teraz jednak zdecydowanie większe znaczenie ma dla pozycjonowania strona mobilna, ze względu na wzrastający współczynnik odwiedzin. Najważniejszym aspektem branym pod uwagę jest prędkość ładowania strony, która przeciążona ilością treści oraz sporymi zdjęciami, na smartfonach nie będzie wyglądała już tak efektywnie, jak na wersji dla komputerów. Warto więc zrezygnować z wysokiej jakości obrazów na rzecz funkcjonalności i prostej obsługi użytkowników. Na kolejnym miejscu jest w pełni funkcjonalna i responsywna strona, która zachęci odbiorców do częstszych odwiedzin. Kiedy odwiedzający nie ma dostępu do całej treści, witryna jest częściowo ukryta, to niestety nie będzie on chciał pozostać na niej dłużej. Teraz w sieci dostępnych jest wiele narzędzi, które pozwalają dopasować wygląd strony do każdego urządzenia mobilnego. Niewielkim nakładem pracy można znacząco podnieść pozycję swojej witryny, która zawiera wartościowy content i jednocześnie jest przystępna dla każdego użytkownika. Po wprowadzeniu Mobile-first indexing nie można pomijać tak istotnej kwestii, jaką jest dopasowanie strony internetowej do oczekiwań odwiedzających.
Witryny dopasowane do urządzeń mobilnych muszą być lekkie i przejrzyste – do tego teraz dążą wszelcy programiści. Dzięki temu ułatwiają oni pracę pozycjonerom, których zadaniem jest optymalizacja i dotarcie do większej liczby użytkowników właśnie poprzez przystępność oraz wysoką pozycję na liście wyszukiwania. Konieczność dostosowania stron do każdego urządzenia na pewno znacząco zwiększyła ilość pracy, jaką muszą wykonać pozycjonerzy, by witryna uzyskała pożądaną pozycję. Jednocześnie mają oni więcej możliwości, by dbać o pozytywny content oraz odbiór treści.