Małe zakłady poligraficzne od wielu lat są nieodłączną częścią naszego krajobrazu gospodarczego. Najwięcej małych pracowni poligraficznych jest w dużych miastach. Tego typu małe przedsiębiorstwa zajmują się głównie wyrobem wizytówek, pieczątek oraz wykonują małe projekty poligraficzne. Oprócz tego zajmują się jeszcze sprzedażą artykułów papierniczych i biurowych. Coraz mocniej biznes poligraficzny przenosi się do internetu.
Zamówienie druku wizytówek
Druk wizytówek można zamówić w internecie. Małe przedsiębiorstwa poligraficzne przenoszą swoją działalność do sieci. Drukarnia internetowa ma znacznie większy zasięg niż punkt stacjonarny. Oferty druków wizytówek można spotkać już także na portalach aukcyjnych. W internecie rozwija się nie tylko handel, ale także usługi poligraficzne. Według jednej z czołowych agencji monitorujących rynek internetowy usługi poligraficzne są najchętniej kupowaną usługą w internecie. Usługi druku wizytówek są najczęściej zamawianymi usługami w internecie wśród klientów biznesowych. W Warszawie można znaleźć bardzo dużo firm zajmujących się drukowaniem wizytówek. Jeżeli chodzi o druk wizytówek – Warszawa wydaje się być bardzo potężnym rynkiem zbytu. Warszawskie firmy z branży małej poligrafii nie narzekają na brak zajęć. Warszawa jest centrum biznesowym Europy Środkowo-wschodniej, gdzie zapotrzebowanie na pieczątki, wizytówki jest bardzo duże. Warszawskie firmy poligraficzne często obsługują klientów zagranicznych. Wizytówki zazwyczaj zamawia się w opakowaniach po kilkaset sztuk. Im więcej wizytówek klient zamówi, tym dostaje niższą cenę. Obok wizytówek małe zakłady poligraficzne zajmują się wyrobem pieczątek. Pieczątkę dla firmy możemy bez problemu zamówić także przez internet. Czas w jakim zakłady poligraficzne realizują zamówienia na wyrób pieczątki lub wizytówki jest to zazwyczaj 12 do 24 godzin.
Mała firma poligraficzna jest bardzo rentownym przedsiębiorstwem. Założenie firmy poligraficznej nie jest kosztownym przedsięwzięciem. Na polskim rynku funkcjonuje wiele konceptów franczyzowych, które oferują wyposażenie oraz know-how dla małej firmy poligraficznej. Wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie firmy poligraficznej jako dodatkowej działalności do już prowadzonego biznesu.